Podstawy w Photoshopie - darmowy kurs od Grafoteka.pl

piątek, 2 maja 2014

Program: Adobe Photoshop

Już jakiś czas temu strona Grafoteki trafiła do moich zakładek "na później". I dzisiaj akurat bliżej się jej przyjrzałam, co w efekcie skończyło się oglądaniu filmików instruktażowych. Pomyślałam, że świetnie byłoby wrzucić odnośniki do nich na blog, bo filmy dotyczą podstaw w Photoshopie, od interfejsu, podstawowych narzędzi, najprostszych operacji, które stosuje się zawsze i do wszystkiego. I tak zaczęłam ściągać je na dysk (nie zajmują dużo, jeden zajmuje 6 MB, inny 18MB, a te bardziej złożone 44MB) i oglądać. Przy okazji w ruch poszedł ołówek, kartka i notowałam najważniejsze zagadnienia. A czasem się łapałam na tym, że przez 5 minut nic nie wynotowałam, bo tak mnie wciągnęło. Tak, nawet ja - taki stary fotoszopowy pryk, znalazłam coś dla siebie, kilka przydatnych opcji, o których nie wiedziałam. Wszystkie od razu sprawdziłam i czuję się o wiele mądrzejsza.
Ale teraz po kolei, co zrobić, aby dostać się do tych małych skarbnic wiedzy.
Po pierwsze przechodzimy do Kursu Photoshopa, aby pobrać filmy musimy jedynie zostawić swój e-mail, na który przyjdzie login z hasłem. Nic to nie kosztuje, ja dodatkowo zapisałam się do biuletynu graficznego, z czystej ciekawości, bo na stronie można znaleźć całkiem sporo przydatnych informacji. Natomiast już po zalogowaniu się na stronie otrzymacie pełen dostęp do filmików. Każdy opiera się na polskim Photoshopie, w wersjach CS4, CS5, a CS6 jest dodatkowo, jako opis nowości i zmian. Każdy jest również z lektorem, panem Darkiem, którego głos osobiście pokochałam, mówi prosto, wszystko tłumaczy dokładnie i zrozumiale, opiera się od razu na przykładach i niczego nie pomija. Myślę, że każdy początkujący się w tym kursie odnajdzie i nauczy wiele ciekawych rzeczy.
A ja wrzucam listę zagadnień, które znajdziecie w poszczególnych filmach, gdyby ktoś szukał czegoś konkretnie. Choć zachęcam do zapoznania się z całością.

1. Wstęp: plusy formatu .psd; zalety Photoshopa; Photoshop a GIMP.
2. Interfejs 1: omówienie menu; narzędzia; okna - panele.
3. Interfejs 2: przestrzenie robocze; najważniejsze panele - okna; skróty klawiszowe; dostosowywanie menu; dokument - plik, karty, miarki, powiększanie, pomniejszanie.
4. Praca z plikami 1: żonglowanie formatami; plusy formatu .psd; nowy plik - rozmiary, rozdzielczość, tryb kolorów, tło.
5. Praca z plikami 2: otwieranie plików; Adobe Bridge; zapisywanie; Camera Rav.
6. Interfejs CS 6: zmiany i nowości.
7. Historia: mechanizm działania; migawka; historia nieliniowa.
8. Operacje na obrazach: rozmiar; zrozumienie rozdzielczości; zmiana rozmiaru; obszar roboczy; obracanie obrazu; powielanie obrazu; korzystanie ze schowka.
9. Kadrowanie: mechanika działania; obracanie w kadrowaniu; próbkowanie; krycie; perspektywa; zmiana obszaru roboczego; przycinanie za pomocą zaznaczenia.
10. Kadrowanie CS6: zmiany i nowości.
11. Zaznaczenie: mechanika; różne zaznaczenia i ich tworzenie; modyfikacja zaznaczenia; zaznaczenie ze ścieżki; poprawianie krawędzi; dodawanie i odejmowanie pola zaznaczenia.
12. Popraw krawędzie: mechanika osobnego narzędzia.
13. Tekst 1: tworzenie tekstu; kierunki; tekst na ścieżce; modyfikowanie podstawowe.
14. Tekst 2: panel Typografia; panel Akapit; dzielenie wyrazów; sprawdzanie pisowni.

Oprócz tych filmików jest jeszcze kilka, jednak te 14 uznałam za świetne podstawy.
A poza tym hicior filmików, który musiałam wynotować na boku.








Edit 3.05.2014: Rozpoczęłam przenosiny dodatków z Chomika na mój własny Dysk Google. Na chwilę obecną wszystkie fonty / czcionki możecie ściągać właśnie z niego. Odnośnik w menu po lewej stronie. Zapraszam!

4 komentarze:

  1. Od jakiegoś czasu zamierzałam się rozejrzeć za takim kursem, myślę, że mi się przyda. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Maszerujące mrówki mnie rozwaliły :D

    OdpowiedzUsuń
  3. troche bawie sie w tym programie. przydalby sie taki kurs. lubie robic projety wlasnie tam a pozniej dopiero rysowac. bardzo fajnie to wszystko wychodzi. ale przydalo by sie poznac go bardziej. jak na razie ucze sie z youtube:P

    OdpowiedzUsuń
  4. jak ja się uczyłam fotoszopa to nie było żadnych darmowych kursów, tylko książki! w bibliotece! które namiętnie wypożyczałam! :D

    OdpowiedzUsuń